0

Nog geen producten toegevoegd.

Zomeraanbieding

Groepslessen

Groepslessen Castricum

Je kunt altijd een keer deelnemen om te kijken of een les bij je past. Als je blijvend wil deelnemen aan 1 of meerdere groepslessen kun je dit doen met één van de All-in Abonnementen.

Lessen

Power Hour

Power Hour is een fitness workout waarbij met behulp van een stang en gewichten alle spiergroepen aangepakt worden. Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht. De intensiteit van de training is voor iedereen zelf te bepalen door middel van de zwaarte van de gewichten op de barbell (stang).

De training is gericht op spierversteviging, afslanken en behoud van spiermassa. De combinatie van een hoog energieverbruik en het verstevigen van de spieren, maakt het de ideale training om snel "in shape" te komen. Power Hour is voor iedereen geschikt. Het gewicht van de barbell kan immers in gewicht variëren. Het programma is bovendien geschikt voor zowel mannen als vrouwen.

 

 

Power Hour
Power Hour

Spinning

Velen van u heeft vast wel eens van spinning gehoord of er een keer aan meegedaan. Spinning is een pittige training speciaal gericht op het verbeteren van het uithoudingsvermogen. Vanwege de focus op uithoudingsvermogen zorgt het voor een goede bloedsomloop, versterking van het hart en soepele spieren.Spinning wordt over het algemeen als zwaar ervaren, maar uiteindelijk bepaal je zelf het tempo en de weerstand. Wanneer je een keer niet mee kunt met een versnelling, blijf je gewoon op je eigen tempo verder fietsen. Dit geeft de gelegenheid om op je eigen niveau te beginnen en deze met de tijd te laten groeien.

Virtuele Spinning

Bij ‘normale’ spinning wordt de training geleid door een instructeur. De instructeur is aanwezig om iedereen te stimuleren, maar ook om een handje te helpen met het bepalen van jouw niveau. Bij virtuele spinning is dit niet het geval. Onder begeleiding van een programma zal u virtueel door verschillende berggebieden heen fietsen. De aanwijzingen worden ook virtueel aangegeven door een instructeur die op het scherm te zien is. Tevens bevat de training een warming up en een cool down

 

Spinning
Spinning

Function

Het betreft(veelal) 6 verschillende oefeningen die uitgevoerd worden in een circuitvorm. Er wordt een hoop materiaal gebruikt dat bij een normale training niet voortkomt. Zo kunt u denken aan een kettlebell, power bag, loopladder voor uw motoriek, boks zakken etc.

De oefeningen worden per week zwaarder gemaakt of uitgebreid en om de maand wordt er een geheel nieuw schema gehanteerd. Alle oefeningen zijn zeer functioneel en helpen u bij dagelijkse bewegingen. Het is gericht op een atletische bouw met de nadruk op snelheid en het technisch goed uitvoeren van oefeningen.

 

Function
Function

Core Training

Core training vergroot je rompstabiliteit. Een sterke rompstabiliteit heeft veel voordelen, denk aan:  verkleining kans op rugklachten, beter evenwicht en coördinatie, krachtig en soepel bewegen. Tijdens onze core trainingen letten we op de houding, uitvoering en intensiteit.

Wanneer je vaker meedoet zul je oefeningen herkennen en beter kunnen uitvoeren. Daarnaast proberen onze instructeurs je steeds te verrassen door accenten in oefeningen te wijzigen! 

 

Core Training
Core Training

Yoga

Deze oud Indische spirituele discipline betekent letterlijk vereniging. Door lichaam en geest samen in evenwicht te brengen, wordt u sterker en rustiger. Door een combinatie van bewegings-, ademhalings- en meditatie oefeningen wordt Yoga gezien als één van de meest effectieve manieren om stress te verminderen. De mensen die dit regelmatig doen voelen zich niet alleen veel beter en vol energie, maar zij voelen zich ook geestelijk rustiger, zijn beter in staat om problemen op te lossen en helder na te denken. 

 

Yoga
Yoga

Jeugdfitness

Jeugdfitness is voor jongeren tussen de 9 en 14 jaar die ook graag wat aan hun algemene uithoudingsvermogen, techniek, motoriek en kracht willen doen. In een groep van maximaal 15 personen wordt er daarom 1 uur getraind onder begeleiding van een instructeur. Tijdens dit uur zullen alle fitnessapparaten, van cardio tot kracht, aan bod komen. Daarnaast worden de buik en onderrug getraind door middel van losse oefeningen en zullen zij leren om te gaan met materialen als Kettlebells, Powerbags, Barbells, Dumbbells etc. 

 

Jeugdfitness
Jeugdfitness

Veterans

Het standaardadvies voor ouderen die meer beweging nodig hebben, is dat hun sportieve activiteiten moeten bestaan uit mono-structurele en onbelaste oefeningen, zoals fietsen of wandelen. Krachttraining wordt vaak als minder relevant of zelfs als gevaarlijk of onnodig voor ouderen bestempeld. In onze Veterans les houden wij rekening met de individuele capaciteiten en hebben wij speciaal een programma ontwikkeld dat uitermate geschikt is voor deze leeftijdsgroep.

 

Veterans
Veterans

WOD

Een WOD begint met een specifieke warming-up die bestaat uit verschillende kracht, spel, en skill vormen. Daarna volgt een kracht en techniek element die zullen focussen op een bepaalde beweging en de WOD wordt met een Workout afgesloten. De workout wordt op hoge intensiteit uitgevoerd waardoor je het maximale uit je lichaam haalt.

WOD is natuurlijke manier van trainen waar facetten van alle sporten in worden verwerkt. Denk aan atletiek, turnen en gewichtheffen. Bij CrossFit wordt gewerkt met bewegingen waar mensen voor zijn gemaakt: rennen, springen, duwen, gooien, klimmen, tillen en trekken.

Wij hanteren een zelf gemaakte programmering die per kwartaal aangepast word op een ander doelstelling. Elk kwartaal word afgesloten met een MAX Event waarin we de 1RM gaan zoeken van een bepaalde oefening. Denk hierbij aan een Deadlift, Back Squat, Power Clean, Thrusters enz.

 

WOD
WOD

CrossPower

Een uitdagende training voor het hele lichaam. In de training werk je verschillende circuits af en train je verschillende motorische vaardigheden: kracht, snelheid en coördinatie. De training zorgt voor vetverbranding en verbetering van je uithoudingsvermogen.

Onder andere de volgende onderdelen worden verwerkt in de trainingen:

  • Bodyweight oefeningen
  • Vormen van hardlopen
  • Boks vormen(cardio/HIIT)
  • Plyometrie oefeningen
  • Kettlebel, Barbell movements
  • Pull Ups/Ring Rows
  • AMRAP & EMOM
  • Tabata’s

 

CrossPower
CrossPower

Rooster

Naar beneden

Laatste nieuws

Vacature Kickbokstrainer

10-06 | Vacature Kickbokstrainer

Wil jij ons team komen versterken en werken in de leukste club van Castricum en omstreken?

Heb je affiniteit met kickboksen en vind je het leuk om anderen te helpen/ondersteunen om het kickboksen naar een hoger niveau te tillen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor onze locatie Full of Life Castricum zijn wij op zoek naar een kickboks trainer(ster).

Wij zoeken iemand met een passie voor kickboksen die het leuk vindt een groep mensen te ‘entertainen’ en te motiveren tijdens een fanatieke training. Ervaring met kickboksen is een pre, lesgeefervaring is fijn maar indien je hierover niet beschikt kun je intern door ons opgeleid worden. Beschikbaar in de ochtenden en avonden.

Onze nieuwe kickboks trainer(ster) is:

Een motivator die iedereen in beweging krijg ongeacht het ervarings- en energieniveau van de mensen die je traint. Iemand die klanten niet alleen kan overtuigen van het belang van bewegen, maar ook weet hoe je ze in beweging krijgt. Iemand die oprecht enthousiast is als mensen het oppakken.

Zie jij jezelf terug in bovenstaande vacature? Dan zijn we op zoek naar jou! We bieden je een sportieve werksfeer, de leukste collega’s en vele andere voordelen. Ben je minimaal 18 jaar en heb je zin in een uitdaging? Mail je CV en een korte toelichting waarom we jou moeten spreken naar michel@fulloflife.nl

Vacature Spinning instructeur

10-06 | Vacature Spinning instructeur

Wil jij ons team komen versterken en werken in de leukste club van Castricum/Limmen en omstreken?

Heb je affiniteit met fietsen, indoor spinning en vind je het leuk om anderen te helpen/ondersteunen om het fietsen naar een hoger niveau te tillen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor onze locaties Full of Life Limmen en Castricum zijn wij op zoek naar een spinning instructeur/instructrice.

Wij zoeken iemand met een passie voor fietsen die het leuk vindt een groep mensen te ‘entertainen’ en te motiveren tijdens een fanatieke les. Ervaring met fietsen/spinning is een pre, lesgeefervaring is fijn maar indien je hierover niet beschikt kun je intern door ons opgeleid worden. Beschikbaar in de ochtenden en avonden.

Onze nieuwe spinning instructeur is:

Een motivator die iedereen in beweging krijg ongeacht het ervarings- en energieniveau van de mensen die je traint. Iemand die klanten niet alleen kan overtuigen van het belang van bewegen, maar ook weet hoe je ze in beweging krijgt. Iemand die oprecht enthousiast is als mensen het oppakken.

Zie jij jezelf terug in bovenstaande vacature? Dan zijn we op zoek naar jou! We bieden je een sportieve werksfeer, de leukste collega’s en vele andere voordelen. Ben je minimaal 18 jaar en heb je zin in een uitdaging? Mail je CV en een korte toelichting waarom we jou moeten spreken naar michel@fulloflife.nl

Vacature fitness- en groepslesinstructeur

31-05 | Vacature fitness- en groepslesinstructeur

Wil jij ons team komen versterken en bij ons komen werken, dan is dit je kans!

De zoektocht gaat uit naar iemand met de ervaring als fitness instructeur, Personal Training en vaardigheden als lesgeven en schema's maken. Ben jij een echte teamplayer en heb jij geen 9-17 mentaliteit, maar werk je graag in het weekend? Solliciteer dan nu!

Wat wij zoeken is iemand die ervaring heeft met het geven van groepslessen op muziek; zoals spinning, powerhour (pump - lessen) en Body(step)- & shape.
Heb je ervaring met andere lessen, zoals; Circuittraining(function/Kettlebel les), Pilates en/of WOD(Crossfit)? Laat het ons meteen weten!

Mail nu je sollicitatie en CV naar mick@fulloflife.nl en wie weet ben jij straks ook een van onze ervaren trainers binnen ons gezellige team!

*Uren in overleg. 15 uur + is een pré!

© Full of Life 2019 | Ontwikkeld door Zeno