0

Nog geen producten toegevoegd.

Inschrijven

Groepslessen

Groepslessen Castricum

Je kunt altijd een keer deelnemen om te kijken of een les bij je past. Als je blijvend wil deelnemen aan 1 of meerdere groepslessen kun je dit doen met één van de All-in Abonnementen.

Lessen

Egym

eGym is een cirkel van krachttoestellen die met elkaar een training verzorgen voor alle grote spiergroepen van het lichaam. De trainer stelt eenmaal alle toestellen voor je in zoals jouw zitpositie en trainingsgewicht. Dit wordt samen met jouw persoonlijke gegevens automatisch bewaard op jouw Full of Life polsbandje.

Elke deelnemer traint en wisselt vervolgens op hetzelfde moment van toestel, waardoor je binnen 30 minuten een complete workout doet. Zonder wachttijden en zonder dat het saai wordt. Tijdens de training krijg je via jouw persoonlijke touchdisplay trainingsinstructies waardoor eventuele blessures of een onjuiste uitvoering van de beweging tot het verleden behoren. Je traint dus snel, veilig en bovendien heel eenvoudig!

 

  •  Eenvoudig en veilig trainen dankzij de volautomatische toestellen en persoonlijke bandje
  •  Zeer effectief met meer resultaat, in slechts 2x 30 minuten per week
  •  Resultaatgericht trainen door optimale begeleiding
  •  Altijd en overal inzage in jouw trainingsresultaat

Wist je dat krachttraining niet alleen goed is voor het trainen van je figuur maar ook zeer effectief is als je wilt afvallen? En dat krachttraining voor jong en oud geschikt is?

 

Egym
Egym

Power Hour

Power Hour is een fitness workout waarbij met behulp van een stang en gewichten alle spiergroepen aangepakt worden. Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht. De intensiteit van de training is voor iedereen zelf te bepalen door middel van de zwaarte van de gewichten op de barbell (stang).

De training is gericht op spierversteviging, afslanken en behoud van spiermassa. De combinatie van een hoog energieverbruik en het verstevigen van de spieren, maakt het de ideale training om snel "in shape" te komen. Power Hour is voor iedereen geschikt. Het gewicht van de barbell kan immers in gewicht variëren. Het programma is bovendien geschikt voor zowel mannen als vrouwen.

 

Power Hour
Power Hour

Spinning

Velen van u heeft vast wel eens van spinning gehoord of er een keer aan meegedaan. Spinning is een pittige training speciaal gericht op het verbeteren van het uithoudingsvermogen. Vanwege de focus op uithoudingsvermogen zorgt het voor een goede bloedsomloop, versterking van het hart en soepele spieren.Spinning wordt over het algemeen als zwaar ervaren, maar uiteindelijk bepaal je zelf het tempo en de weerstand. Wanneer je een keer niet mee kunt met een versnelling, blijf je gewoon op je eigen tempo verder fietsen. Dit geeft de gelegenheid om op je eigen niveau te beginnen en deze met de tijd te laten groeien.

Virtuele Spinning

Bij ‘normale’ spinning wordt de training geleid door een instructeur. De instructeur is aanwezig om iedereen te stimuleren, maar ook om een handje te helpen met het bepalen van jouw niveau. Bij virtuele spinning is dit niet het geval. Onder begeleiding van een programma zal u virtueel door verschillende berggebieden heen fietsen. De aanwijzingen worden ook virtueel aangegeven door een instructeur die op het scherm te zien is. Tevens bevat de training een warming up en een cool down

 

Spinning
Spinning

Function

Het betreft(veelal) 6 verschillende oefeningen die uitgevoerd worden in een circuitvorm. Er wordt een hoop materiaal gebruikt dat bij een normale training niet voortkomt. Zo kunt u denken aan een kettlebell, power bag, loopladder voor uw motoriek, boks zakken etc.

De oefeningen worden per week zwaarder gemaakt of uitgebreid en om de maand wordt er een geheel nieuw schema gehanteerd. Alle oefeningen zijn zeer functioneel en helpen u bij dagelijkse bewegingen. Het is gericht op een atletische bouw met de nadruk op snelheid en het technisch goed uitvoeren van oefeningen.

 

Function
Function

Core Training

Core training vergroot je rompstabiliteit. Een sterke rompstabiliteit heeft veel voordelen, denk aan:  verkleining kans op rugklachten, beter evenwicht en coördinatie, krachtig en soepel bewegen. Tijdens onze core trainingen letten we op de houding, uitvoering en intensiteit.

Wanneer je vaker meedoet zul je oefeningen herkennen en beter kunnen uitvoeren. Daarnaast proberen onze instructeurs je steeds te verrassen door accenten in oefeningen te wijzigen! 

 

Core Training
Core Training

Yoga

Deze oud Indische spirituele discipline betekent letterlijk vereniging. Door lichaam en geest samen in evenwicht te brengen, wordt u sterker en rustiger. Door een combinatie van bewegings-, ademhalings- en meditatie oefeningen wordt Yoga gezien als één van de meest effectieve manieren om stress te verminderen. De mensen die dit regelmatig doen voelen zich niet alleen veel beter en vol energie, maar zij voelen zich ook geestelijk rustiger, zijn beter in staat om problemen op te lossen en helder na te denken. 

 

Yoga
Yoga

Jeugdfitness

Jeugdfitness is voor jongeren tussen de 9 en 14 jaar die ook graag wat aan hun algemene uithoudingsvermogen, techniek, motoriek en kracht willen doen. In een groep van maximaal 15 personen wordt er daarom 1 uur getraind onder begeleiding van een instructeur. Tijdens dit uur zullen alle fitnessapparaten, van cardio tot kracht, aan bod komen. Daarnaast worden de buik en onderrug getraind door middel van losse oefeningen en zullen zij leren om te gaan met materialen als Kettlebells, Powerbags, Barbells, Dumbbells etc. 

 

Jeugdfitness
Jeugdfitness

Calisthenics

Calisthenics is een Engels woord dat afgeleid is uit de twee Griekse woorden kalos en sthenos, die respectievelijk schoonheid en kracht betekenen. Letterlijk ‘mooie kracht’ dus, wat neerkomt op de esthetiek en bouw van het lichaam door training. Calisthenics is dan ook een trainingsvorm waarbij je het lichaam traint via kracht? en conditieoefeningen.

In tegenstelling tot de gekende trainingsvormen in krachthonken wordt hier GEEN gebruik gemaakt van apparatuur of gewichten. De enige weerstand die je krijgt, is het lichaamsgewicht zelf. Op basis daarvan kun je via diverse oefeningen je kracht, uithoudingsvermogen, coördinatie en flexibiliteit verbeteren.

Oefeningen als; the Planche, the human flag en de handstand komen hier onder andere aan bod.
Het bruist van energy, controle en er is een grote diversiteit aan oefeningen.

Diverse (lastige) oefeningen worden stap voor stap opgebouwd om uiteindelijk een oefening 100% technisch correct uit te kunnen voeren. Ook houden we rekening met het niveauverschil binnen de groep en passen we de training zo aan dat het altijd op verschillende levels toegankelijk is.

Deze les zal starten vanaf 6 februari!

De training wordt iedere donderdagavond van 20.00 tot 21.00 uur en zondagmiddag van 12.00 tot 13.00 uur gegeven.

 

Calisthenics
Calisthenics

HIIT

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het trainingsprincipe van HIIT is dat je door middel van intervals in een korte tijdsduur een intensieve inspanning levert. Met een HIIT training wissel je intensieve oefeningen af met minder intensieve oefeningen of rust.

Diverse (lastige) oefeningen worden stap voor stap opgebouwd om uiteindelijk een oefening 100% technisch correct uit te kunnen voeren. Ook houden we rekening met het niveauverschil binnen de groep en passen we de training zo aan dat het altijd op verschillende levels toegankelijk is.

 

HIIT
HIIT

Mobility Drills

Een Mobility Drill is een 30 minuten durende training om je mobiliteit, flexibiliteit en stabiliteit tijdens andere sporten te verbeteren. Een Mobility Drill is geen work-out op zich, maar is een aanvulling op de sportactiviteiten die je al doet.

De training bestaat uit stretch- en balansoefeningen, al dan niet ondersteund met bijvoorbeeld losse gewichten of stretchbanden. Kortom, een mobiliteitstraining is een low intensity training, bedoeld om de wendbaarheid van je lichaam te verbeteren

Wat zijn de voordelen van deze Drill:

  • Minder kans op blessures tijdens het sporten.
  • Betere overall houding gedurende de dag.
  • Betere bewegingstechniek tijdens het sporten waardoor een training effectiever wordt.

 

Deze training is voor iedereen die al enige ervaring heeft met krachtsport, fit is en/of (nog) fitter wil worden! De training wordt gegeven op:

 

Mobility Drills
Mobility Drills

B-Strong

Het doel van deze training is sterker worden en gericht op het opbouwen van spiermassa. Tijdens deze lessen ga je terug naar de oorsprong van fitness.

Diverse compound oefeningen worden stap voor stap opgebouwd om uiteindelijk een oefening 100% technisch correct uit te kunnen voeren. Ook houden wij rekening met het niveauverschil binnen de groep en passen we de training zo aan dat het altijd op verschillende levels toegankelijk is.

Voorbeelden van oefeningen zijn:

  • Deadlift
  • Squat
  • Bench Press
  • Military Press
  • Zercher Carries
  • Sled Pushing
  • The Farmers Walk
  • Atlas Stones

Deze training is voor iedereen die al enige ervaring heeft met krachtsport, sterk is en/of (nog) sterker wil worden!

 

B-Strong
B-Strong

Veterans

Het standaardadvies voor ouderen die meer beweging nodig hebben, is dat hun sportieve activiteiten moeten bestaan uit mono-structurele en onbelaste oefeningen, zoals fietsen of wandelen. Krachttraining wordt vaak als minder relevant of zelfs als gevaarlijk of onnodig voor ouderen bestempeld. In onze Veterans les houden wij rekening met de individuele capaciteiten en hebben wij speciaal een programma ontwikkeld dat uitermate geschikt is voor deze leeftijdsgroep.

 

Veterans
Veterans

WOD

Een WOD begint met een specifieke warming-up die bestaat uit verschillende kracht, spel, en skill vormen. Daarna volgt een kracht en techniek element die zullen focussen op een bepaalde beweging en wordt met een Workout afgesloten. De workout wordt op hoge intensiteit uitgevoerd waardoor je het maximale uit je lichaam haalt.

 

WOD
WOD

Rooster

Naar beneden

Trainers

Stella Muthert

Ik ben Stella Muthert. Binnen Full of Life geef ik Function, Powerhour, buikspierkwartier en Bootcamp. Verder maak ik schema’s en geef ik personal training. Het is mijn passie om mensen verder te bij hun sportieve doelen.

Momenteel studeer ik Fysiotherapie in Leiden. In mijn vrijetijd kan je me vinden in De crossfitkuil!

Pelle Staub

Mijn naam is Pelle Staub.

Ik werk nu zo’n 1,5 jaar bij Full of Life Castricum waar ik de volgende lessen geef: Function en Core Training. Voor dat ik hier kwam te werken heb ik het CIOS afgerond in Goes. Binnenkort ga ik mijn kennis verbreden door een nieuwe studie te beginnen.

Daan van de Linde

Mijn naam is Daan van de Linde, ik ben twintig jaar en heb het Cios afgerond. Eerst begonnen met een stage bij Full of Life. Op dit moment ben ik werkzaam als fitnessinstructeur en groepsles instructeur. Ondertussen werk ik nu ruim drie jaar en nog steeds met heel veel plezier. Ik vind het erg leuk om te zien als mensen hard werken tijdens de groepslessen of in de sportschool. Op maandag avond geef ik Bootcamp in Limmen en op woensdag avond geef ik de Function training in Castricum, graag zie ik jullie daar! . 

Sandra Scheerman

Mijn naam is Sandra Scheerman, ik werk sinds 2 jaar met veel plezier bij Full of Life. Voordat ik bij Full of life kwam heb ik 18 jaar in de horeca gewerkt waarnaast ik regelmatig te vinden was in de sportschool. Binnen Full of life Limmen en Castricum geef ik de volgende groepslessen: Power hour, pilates en function. Daarnaast geef ik instructielessen en personal training. Ook kun je me vinden achter de balie voor informatie over abonnementen en andere fitness gerelateerde vragen. Mijn hobby is lezen en goede tv series kijken.

Kyra Sebek

Ik ben Kyra, en ik ben vanuit het beveiligingswerk in de sport gerold. Bij Full of Life kan ik me prima ontwikkelen tot een personal trainer en groepsles docent.

Tamara Molenaar

Ik ben Tamara Molenaar,

Vanaf de opening van full of life op de castricummerwerf werkzaam
als frontdesk medewerkster.

Je kunt me bijna iedere dag vinden in de sportschool, achter de balie aan het werk
of aan het sporten in de crossfitkuil.
Beide doe ik met veel enthousiasme.

Voor vragen over abonnementen of voor een lekkere cappuccino, kun je bij mij aan de bar terecht.

 

Tessa van Egmond

Ik ben Tessa van Egmond.
Vanaf 1 mei 2018 ben ik werkzaam bij Full of Life in Castricum.
Ik werk op de woensdagavond en zaterdagochtend als gastvrouw.
Je kunt een lekkere kop koffie, shake e.d. bij mij bestellen en
een gezellig praatje houden.
Of waar je met je vragen terecht kunt over je abonnement, etc.
Sta ik niet achter de balie dan heb je grote kans dat je me tegenkomt in
de crossfitkuil, waar ik regelmatig train.

Laatste nieuws

Verscherpte maatregelen per 15 oktober 2020

14-10 | Verscherpte maatregelen per 15 oktober 2020

De 'gedeeltelijke' lockdown heeft voor ons allemaal gevolgen. Voor de één drastischer dan de andere, maar feit blijft dat we met zijn allen keihard moeten werken om het vol te houden. Voor Full of Life en de gehele fitnessbranche is het een opsteker dat wij open mogen blijven. We zijn er in geslaagd om onze leden veilig en verantwoord aan het sporten en bewegen te houden. We zijn jullie dan ook dankbaar met het opvolgen van al onze richtlijnen. Naar aanleiding van de 'gedeeltelijke' lockdown zijn er vanaf woensdag 14 oktober 22:00 uur enkele nieuwe en/of verscherpte richtlijnen van toepassing te weten:

  • Maximaal 30 personen per binnenruimte van de locatie.
  • Reserveer 1 tijdvak per keer en houd u aan deze starttijd! Wilt u langer trainen vraag dan bij de balie of er plek beschikbaar is. Zo krijgt iedereen de kans om een tijdvak te kunnen reserveren.
  • Buiten trainingen maximaal met 4 personen(inclusief trainer). Powerwalk en Running zullen helaas tijdelijk komen te vervallen. Op eigen terrein zijn we buiten niet gebonden aan maximaal aantal van 4. Bootcamp lessen worden hierom wel aangeboden op eigen terrein.
  • Spinning locatie Castricum wordt gezien als 'binnen', dus kunnen de lessen worden aangeboden.
  • Kleedkamers zijn gesloten.
  • Het team van Full of Life draagt vanaf 15 oktober mondkapjes. Voor onze leden geldt een dringend advies voor het dragen van een mondkapje tijdens het betreden van de locatie en tijdens alle verplaatsingen binnen de locatie. Tijdens de oefening en/of groepslessen wordt het mondkapje afgedaan.
  • Alle sporters houden zich aan de 1,5 meter afstand ongeacht leeftijd.

Op dit moment zijn we nog in afwachting van een aantal besluiten welke de veiligheidsregio nog moet bevestigen. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn maken wij dit bekend via de nieuwsbrief, website en social media.

© Full of Life 2019 | Ontwikkeld door Zeno