Inschrijven

Yoga

Deze oud Indische spirituele discipline betekent letterlijk vereniging. Door lichaam en geest samen in evenwicht te brengen, wordt u sterker en rustiger.

Lessen

Pilates

Pilates Basics
Dit is een les van een uur, waarbij een variatie aan pilates oefeningen wordt aangeboden. Heb je specifieke klachten? Geef dit aan bij de docent, zodat zij hier rekening mee kan houden en opties en advies aan kan bieden bij bepaalde oefeningen. Er is tijd voor verdieping en uitleg van de oefeningen.

 

Pilates Flow (30 minuten)
Dit is een les van een half uur. Hierbij werken we een serie van pilates oefeningen af in een doorgaande flow. De intensiteit ligt hierdoor hoger dan bij de ‘Pilates Basics’. Begint u net? Doe dan eerst met de ‘Pilates Basics’ mee, omdat het van belang is de oefeningen te begrijpen en onder de knie te hebben, wanneer we ze in hoger tempo aan elkaar koppelen.

 

Pilates
Pilates

Yoga

Mindful Hatha Yoga
Dit is een zachte vorm van hatha yoga, de klassieke vorm van yoga, met aandacht voor het bewust ‘zijn’ in het hier en nu. Deze les wordt gegeven door Ed, meester in de Raja Yoga.

 

Yin Yoga
Dit is een zachte vorm van yoga, waarin we vooral rust en ontspanning willen vinden. We gaan op zoek naar onze ‘yin energie’, in een wereld waarin veel op ‘yang energie’ wordt geleefd. We strekken het bindweefsel door spanning te voelen en volledig los te laten. Hierbij kunnen gedachten en gevoelens losgelaten worden. Ook de adem speelt een belangrijke rol. Door bewust te zijn waar de adem zich bevindt, kunnen we de adem rustiger en dieper laten worden. Kortom, het herkennen en erkennen van je lichaam en geest. Deze les wordt zowel verwarmd (tussen de 25-27 graden), als bij een ‘normale’ temperatuur aangeboden.

 

Gentle Yoga
In deze les wordt aandacht besteed aan verschillende rustige vormen van yoga. Zoals de naam al aangeeft, is het een zachte les met invloeden vanuit hatha, yin, restorative yoga, tai chi, mindfulness en yoga nidra. Afhankelijk van de kennis, achtergrond, ervaring en kwaliteiten van de yogadocent.

 

Yin Yang Yoga
Dit is een les waarbij zowel aandacht wordt besteed aan krachtige yang houdingen uit verschillende yoga stijlen (vooral vinyasa), waarbij vooral met spierkracht gewerkt wordt, als rustige yin yogahoudingen, waarbij vooral het bindweefsel gestrekt wordt door middel van lange stretches.

 

(HOT) Vinyasa Flow
Dit is een ‘flow’ les. Dit wil zeggen dat we bewegen op de adem. Elke in- en uitademing is een beweging. Bepaalde houdingen houd je enkele ademhalingen vast om zo meer verdieping en essentie te vinden. Dit is een echte ‘yang’ yogales. Dus fysiek wel pittig, maar weet dat naar je lichaam luisteren altijd voorop staat. Er wordt vaak toegewerkt naar een peakpose.

 

HOT Classic
Dit is een dynamische yogales. De ruimte wordt verwarmd via infraroodpanelen. De gevoelstemperatuur ligt rond 35-40 graden. We beoefenen de klassieke hot yoga sequence’ zoals Bikram hem bedacht heeft. Het is een vaste serie van houdingen en ademhalingsoefeningen. Je wordt uitgedaagd je weerstand op te zoeken, om te ervaren hoe je daar nu eigenlijk mee omgaat.

 

HOT Core Fusion (45 minuten)
Dit is een dynamische yogales. De ruimte wordt verwarmd via infraroodpanelen. De gevoelstemperatuur ligt rond de 35-40 graden. We doen een vinyasa flow met veel core elementen gericht op de buik, en elementen uit de ‘classic sequence. Deze les duurt 45 minuten en wordt alleen in de ochtend aangeboden, zodat je met een frisse start je (werk)dag kan beginnen!

TRE (Tension & Trauma release Excercises)

Een nieuwe methode om een PSOAS spier bij de lage rug, heupen en bovenbenen te ontladen. Hierdoor kun je een diepere ontspanning ervaren, gaat de energie in het lichaam beter stromen en kun je de spanning uit je lichaam ontladen.

 

Yoga
Yoga

Rooster

Naar beneden

© Full of Life 2019 | Ontwikkeld door Zeno