0

Nog geen producten toegevoegd.

Groepslessen

Je kunt altijd een keer deelnemen om te kijken of een les bij je past. Als je blijvend wil deelnemen aan 1 of meerdere groepslessen kun je dit doen met één van de All-in Abonnementen.

Lessen

Power Hour

Power Hour is een fitness workout waarbij met behulp van een stang en gewichten alle spiergroepen aangepakt worden. Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht. De intensiteit van de training is voor iedereen zelf te bepalen door middel van de zwaarte van de gewichten op de barbell (stang).

De training is gericht op spierversteviging, afslanken en behoud van spiermassa. De combinatie van een hoog energieverbruik en het verstevigen van de spieren, maakt het de ideale training om snel "in shape" te komen. Power Hour is voor iedereen geschikt. Het gewicht van de barbell kan immers in gewicht variëren. Het programma is bovendien geschikt voor zowel mannen als vrouwen.

 

Power Hour
Power Hour

Spinning

Velen van u heeft vast wel eens van spinning gehoord of er een keer aan meegedaan. Spinning is een pittige training speciaal gericht op het verbeteren van het uithoudingsvermogen. Vanwege de focus op uithoudingsvermogen zorgt het voor een goede bloedsomloop, versterking van het hart en soepele spieren.Spinning wordt over het algemeen als zwaar ervaren, maar uiteindelijk bepaal je zelf het tempo en de weerstand. Wanneer je een keer niet mee kunt met een versnelling, blijf je gewoon op je eigen tempo verder fietsen. Dit geeft de gelegenheid om op je eigen niveau te beginnen en deze met de tijd te laten groeien.

Virtuele Spinning

Bij ‘normale’ spinning wordt de training geleid door een instructeur. De instructeur is aanwezig om iedereen te stimuleren, maar ook om een handje te helpen met het bepalen van jouw niveau. Bij virtuele spinning is dit niet het geval. Onder begeleiding van een programma zal u virtueel door verschillende berggebieden heen fietsen. De aanwijzingen worden ook virtueel aangegeven door een instructeur die op het scherm te zien is. Tevens bevat de training een warming up en een cool down

 

Spinning
Spinning

Pilates

Door middel van grondoefeningen wordt geprobeerd de rompstabilisatie te verbeteren. Pilates focust zich met name op de buik- en rugspieren, schoudergordel en bekkengebied.

Het is belangrijk om de oefeningen zo nauwkeurig mogelijk uit te voeren, daardoor wordt er zo functioneel mogelijk getraind. 

Deze les is geschikt voor mannen/vrouwen en alle leeftijden. Het is namelijk voor iedereen belangrijk om een sterke romp te hebben, mede om rugklachten te voorkomen.

 

Pilates
Pilates

Function

Het betreft(veelal) 6 verschillende oefeningen die uitgevoerd worden in een circuitvorm. Er wordt een hoop materiaal gebruikt dat bij een normale training niet voortkomt. Zo kunt u denken aan een kettlebell, power bag, loopladder voor uw motoriek, boks zakken etc.

De oefeningen worden per week zwaarder gemaakt of uitgebreid en om de maand wordt er een geheel nieuw schema gehanteerd. Alle oefeningen zijn zeer functioneel en helpen u bij dagelijkse bewegingen. Het is gericht op een atletische bouw met de nadruk op snelheid en het technisch goed uitvoeren van oefeningen.

 

Function
Function

CombiFit

Een gevarieerde les. Spinning, boksen, aerobics en pilates komen terug in de groepsles. Geschikte les voor zowel een beginnende sporter als een gevorderde.

Uithoudingsvermogen, coördinatie & kracht komen elke les terug. Opzwepende muziek tijdens het actieve deel in de les en rustigere muziek tijdens het onderdeel pilates.

 

 

 

 

 

 

CombiFit
CombiFit

Core Training

Core training vergroot je rompstabiliteit. Een sterke rompstabiliteit heeft veel voordelen, denk aan:  verkleining kans op rugklachten, beter evenwicht en coördinatie, krachtig en soepel bewegen. Tijdens onze core trainingen letten we op de houding, uitvoering en intensiteit.

Wanneer je vaker meedoet zul je oefeningen herkennen en beter kunnen uitvoeren. Daarnaast proberen onze instructeurs je steeds te verrassen door accenten in oefeningen te wijzigen! 

 

Core Training
Core Training

Senioren Fit

Naarmate je ouder wordt kan de dagelijkse beweging op een dag wat gaan afnemen. Gevolg hiervan is dat uw uithoudingsvermogen en spierkracht achteruit gaan. In de senioren fit lessen besteden we hier onder andere aandacht aan. 

Ook besteden we aandacht aan uw lenigheid en coördinatie en zorgen we voor veilige en gevarieerde oefeningen. De les is altijd onder begeleiding van een instructeur. Na de les gezellig een kop koffie of thee!

 

Senioren Fit
Senioren Fit

Kettlebel Training

Kettlebell trainingen zijn echte ‘full body workouts’, je traint je hele lichaam met één training. In tegenstelling tot de meeste andere fitness oefeningen gebruik je voor kettlebell oefeningen heel veel spiergroepen tegelijk. Doordat je een gewicht gebruikt, zal de algehele spierkracht toenemen. Daarnaast zorgt de intensiteit van de oefeningen al heel snel voor een verbetering van je uithoudingsvermogen.

 

Kettlebel Training
Kettlebel Training

Running

In de looptrainingen besteden we aandacht aan de houding, looptechniek, snelheid, kracht en duur. De gevarieerde trainingen die je uitdagen, zodat je beter en sneller gaat lopen! Aantal keer per jaar doen we mee aan diverse trimlopen. Hierbij moet je denken de Alkmaar City Run, Dam tot Dam loop en de halve marathon van Egmond! De training wordt gegeven op woensdagavond. Wanneer we ons voorbereiden op een "wedstrijd" dan wordt er in overleg met de groep ook op zaterdag of zondag gezamenlijk getraind.

 

Running
Running

Yoga

Deze oud Indische spirituele discipline betekent letterlijk vereniging. Door lichaam en geest samen in evenwicht te brengen, wordt u sterker en rustiger. Door een combinatie van bewegings-, ademhalings- en meditatie oefeningen wordt Yoga gezien als één van de meest effectieve manieren om stress te verminderen. De mensen die dit regelmatig doen voelen zich niet alleen veel beter en vol energie, maar zij voelen zich ook geestelijk rustiger, zijn beter in staat om problemen op te lossen en helder na te denken. 

 

Yoga
Yoga

Bodyshape

Een leuke gevarieerde les waarbij conditietraining en krachttraining aan bod komt. We beginnen met een aerobicworkout. De lessen varieren enorm met bijvoorbeeld een leuke Latin of Dance workout of we trainen meer gericht een aantal spiergroepen,of de warming up is iets korter en trainen we alle spiergroepen in de les. Hierdoor blijft de les leuk en ook erg functioneel. Iedereen kan aan deze les deelnemen.

 

Bodyshape
Bodyshape

Jeugdfitness

Jeugdfitness is voor jongeren tussen de 9 en 14 jaar die ook graag wat aan hun algemene uithoudingsvermogen, techniek, motoriek en kracht willen doen. In een groep van maximaal 15 personen wordt er daarom 1 uur getraind onder begeleiding van een instructeur. Tijdens dit uur zullen alle fitnessapparaten, van cardio tot kracht, aan bod komen. Daarnaast worden de buik en onderrug getraind door middel van losse oefeningen en zullen zij leren om te gaan met materialen als Kettlebells, Powerbags, Barbells, Dumbbells etc. 

 

Jeugdfitness
Jeugdfitness

Bootcamp

Met de natuur om de hoek wil Full of Life zich ook richten op conditietraining in de buitenlucht. Dit wil zeggen oefeningen door middel van gebruik te maken van de omgeving en natuur. Dit houdt in dat we spierversterkende oefeningen uitvoeren met het accent op benen, armen, buik etc. Ook wordt er aandacht besteedt aan een beter uithoudingsvermogen en een correct gebruik van het lichaam. En dit alles in de frisse buitenlucht onder begeleiding van ervaren instructeurs. Wij starten vanaf de sportschool waar voldoende en gratis parkeergelegenheid is.

 

Bootcamp
Bootcamp

Crosspower

Een uitdagende training voor het hele lichaam. In de training werk je verschillende circuits af en train je verschillende motorische vaardigheden: kracht, snelheid en coördinatie. De training zorgt voor vetverbranding en verbetering van je uithoudingsvermogen.

Onder andere de volgende onderdelen worden verwerkt in de trainingen:

  • Bodyweight oefeningen
  • Vormen van hardlopen
  • Boks vormen(cardio/HIIT)
  • Plyometrie oefeningen
  • Kettlebel, Barbell movements
  • Pull Ups/Ring Rows
  • AMRAP & EMOM
  • Tabata’s

 

Crosspower
Crosspower

Rooster

Naar beneden

Trainers

COMING SOON

Op dit moment word er nieuw beeldmateriaal geschoten. Een overzicht van onze trainers volgt snel!

Laatste nieuws

Vacature fitness- en groepslesinstructeur

19-01 | Vacature fitness- en groepslesinstructeur

Wil jij ons team komen versterken en bij ons komen werken, dan is dit je kans!

De zoektocht gaat uit naar iemand met de ervaring als fitness instructeur, Personal Training en vaardigheden als lesgeven en schema's maken. Ben jij een echte teamplayer en heb jij geen 9-17 mentaliteit, maar werk je graag in het weekend? Solliciteer dan nu!

Wat wij zoeken is iemand die ervaring heeft met het geven van groepslessen op muziek; zoals spinning, powerhour (pump - lessen) en Body(step)- & shape.
Heb je ervaring met andere lessen, zoals; Circuittraining(function/Kettlebel les), Pilates en/of WOD(Crossfit)? Laat het ons meteen weten!

Mail nu je sollicitatie en CV naar mick@fulloflife.nl en wie weet ben jij straks ook een van onze ervaren trainers binnen ons gezellige team!

*Uren in overleg. 15 uur + is een pré!

OPEN!!!

14-01 | OPEN!!!

Je mag weer komen sporten! Het is niet nodig om te reserveren voor Fitness en Egym.

Vanaf maandag starten we met de lessen volgens een nieuw groepslesrooster! Houd de Sportivity app vanaf zondag in de gaten om je groepsles te reserveren.

Probeer tijdens het sporten zoveel mogelijk de 1,5 meter afstand te houden. Draag een mondkapje bij verplaatsen binnen en zorg voor een geldig coronatoegangsbewijs.

De openingstijden op al onze vestigingen zijn:

Maandag t/m vrijdag: 07:00 - 22:00

Zaterdag & Zondag: 08:00 - 14:00

Benieuwd naar de nieuwsbrief? Klik hier!

We zien jullie snel!!

© Full of Life 2019 | Ontwikkeld door Zeno